عملکرد موتور خودروهای اتوماتیک نسل جدید، تحت فرمان کامپیوتر مرکزی (ECU) است.ECU از طریق سنسورهایی که در قسمت های مختلف موتور وجود دارد، اطلاعات وضعیت موتور را دریافت کرده و با توجه به نرم افزارهای خود پارامترهای موتور را تغییر می دهد.
اگر یک یا چند سنسور در موتور از کار بیفتند، یا داده ای خارج از محدوده امن (که در برنامه تعیین شده) ارسال کنند، چراغ های خطر در صفحه نمایش آمپر روشن خواهند شد. چنین خطاهایی در خودرو های اتوماتیک، در صورت برطرف نشدن، صدمات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.
خطاهای پشت آمپر خودرو اتوماتیک شامل خطاهای موتور، خطاهای گیربکس، خطاهای اتاق خودرو و … هستند که جهت آشنایی در تصویر زیر ۴۱ مورد از این خطاها نشان داده شده است: