مقالات

خانه هوشمند به دردمون میخوره؟

smarthome

یکی از مهمترین مزایای استفاده از اتوماسیون خانگی، ایجاد آرامش فکری برای صاحب خانه است و اجازه می دهد تا بر خانه های خود از راه دور نظارت کنند و از خطراتی نظیر روشن گذاشتن قهوه ساز یا فراموشی قفل کردن درب منزل جلوگیری کند. خانه هوشمند برای سالمندان نیز مفید است، و نظارتی را فراهم می کند که می تواند به سالمندان کمک کند که به راحتی و با خیال راحت در خانه باقی بمانند، نه اینکه به خانه سالمندان منتقل شوند و یا نیازمند مراقبت هفتگی و ۲۴ ساعته در خانه باشند.

اتوماسیون خانگی همچنین به مصرف کنندگان کمک می کند تا کارایی را بهبود بخشند. به جای روشن گذاشتن تهویه مطبوع در تمام طول روز، یک سیستم خانه هوشمند می تواند رفتارهای شما را بیاموزد و مطمئن شود که خانه از زمان رسیدنتان از سر کار به خانه، خنک شده است. همین امر برای لوازم خانگی نیز رخ می دهد. و با یک سیستم آبیاری هوشمند، چمن شما فقط در صورت نیاز و با مقدار دقیق آب مورد نیاز آبیاری می شود. با اتوماسیون خانگی، انرژی، آب و سایر منابع به طور بهینه تری مورد استفاده قرار می گیرند که به مصرف کننده در صرفه جویی در منابع طبیعی و هزینه کمک می کند.

با این حال، سیستم های اتوماسیون خانگی ، بعضا به دلیل ماهیت فنی خود، برای تبدیل شدن به جریان اصلی تلاش کرده اند. اشکال خانه های هوشمند، پیچیدگی ادراک شده آنهاست؛ برخی از افراد با تکنولوژی مشکل دارند و یا با اولین آزردگی، تسلیم آن می شوند. سازندگان و اتحادیه های خانه های هوشمند در حال کار برای کاهش پیچیدگی و بهبود تجربه کاربر هستند تا آن را برای کاربران همه گونه ها و سطوح فنی، لذت بخش و مفید سازند.

با افزایش محبوبیت خانه هوشمند بین مردم شرکت‌های مختلفی خانه‌ های هوشمند را با قیمت‌های معقول وارد بازار کردند.مردم هرروز خانه های خود را هوشمند می‌کنند.مردم با وسایلی نظیر قهوه‌ساز اتوماتیک، ترموستات هوشمند و یا یک سیستم جامع امنیتی، خانه خود را کمی هوشمند می‌کنند و با این کار راحتی را برای خود به ارمغان می‌آورند.

مزایای خانه هوشمند

آسایش را به زندگی روزانه شما اضافه می‍کند

وقتی خانه خود را تبدیل به ساختمان هوشمند می‌کنید شما قادر خواهید بود تمام وسایل خود را به روش مورد نیاز خود برنامه‌ریزی کنید.همچنین می‌توانید خانه خود را از هر نقطه کنترل کنید.

شخصی‌سازی

محصولات زیادی در بازار وجود دارد که نیازی نیست شما تمام آنها را خریداری کنید.به عنوان یک مصرف کننده تصمیم با شماست که کدام یک از وسایل مربوط به خانه های هوشمند را خریداری کنید و به خانه خود اضافه کنید. یکی از محصولات خوب ترموستات و یک سیستم امنیتی هوشمند است که شما می‌توانید به منزل خود اضافه کنید.

امنیت

سیستم های امنیتی خانه های هوشمند به شما اجازه می‌دهد منزل خود را از هر نقطه زیر نظر داشته باشید.شما می‌توانید دوربین، سنسور تشخیص حرکت و خیلی چیزهای دیگر به منزل خود اضافه کنید و در صورت تحرک ناخواسته به سرعت مطلع می‌شوید.خیلی از این سیستم‌ها با افزایش دما شما را از آتش‌سوزی احتمالی آگاه می‌کند.

راحتی در استفاده

خیلی از وسایل مربوط به خانه‌های هوشمند در یک چشم بهم زدن به منزل شما متصل می‌شوند و حتی نیازی به نصب و راه‌اندازی توسط شخص دیگری نیست.

صرفه‌جویی در هزینه

چراغ‌های هوشمند، ترموستات، تهویه هوای هوشمند و … محصولاتی هستند که به شما امکان کنترل از راه دور را می‌دهد و شما می‌توانید برای آنها زمان خاموش و روشن شدن تعریف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *