مقالات

هشدارهایی برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو


هشدارهایی برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو:

در اولین مرحله به لاستیک ها سر میزنیم. آج لاستیک های جلو، کیفیت آنها و نحوه قرارگیریشان میتواند در بسیاری از پارامترها تاثیر بگذارد.
حتی تفاوت میزان آج لاستیک چپ و راست می تواند غربیلک را تا حدودی بلرزاند.

خرابی بلبرینگ چرخ نیز میتواند عیوب زیادی را به وجود آورد که از جمله آن لرزش فرمان خودرو است.
خرابی بلبرینگ چرخ صدای خاصی دارد که از آن میتوان به خرابی این قطعه پی برد.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید بالانس بودن چرخ های جلو است.
نا بالانسی در چرخ ها میتواند به راحتی فرمان را بلرزاند و در صورت برطرف نکردن آن جلوبندی را با عیوب غیر قابل پیش بینی مواجه کند.

تنظیم زوایای فرمان نیز در لرزش فرمان تاثیرگذار است. پس اگر فرمانتان میلرزد در اولین فرصت یک تنظیم فرمان انجام دهید.

نقش اصلی در گرفتن ضربات جاده را کمک فنر ایفا میکند. این قطعه که خود میتواند مشکلات زیادی را شامل شود (که معمولا تعمیرکاران با تعویض آن اقدام به رفع عیب میکنند) اگر خراب شود مشکلات زیادی را ایجاد میکند.
گاهی شل بودن کمک فنر نیز باعث ایجاد صدای اضافی و لرزیدن فرمان میشود.

در صورت خرابی دو بوش (بوش طبق) نیز فرمان میلرزد.
بوش ها در حفظ تعادل خودرو و بی سرو صدا کردن جلوبندی نقش مهمی دارند.

خرابی سیبک نیز میتواند باعث ایجاد عیوبی شود. حرکت عمودی مجاز سیبک انقدر کم است که با دست حس نمیشود.
پس خرابی سیبک نیز میتواند موجب لرزش فرمان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *